Om föreningen

Bli medlem

Om du har eller har tänkt att skaffa åsna eller mula rekommenderar vi dig verkligen att bli medlem i vår förening. Allt man tycker är roligt blir ännu roligare om man kan dela det med likasinnade. Det är också viktigt att vi delar information och erfarenheter med varandra för att våra åsnor ska må bra. En åsna är INTE en häst och ska inte skötas på samma sätt. Självklart är du välkommen att bli medlem även om du inte har någon åsna men kanske tycker att de är lika underbara som vi tycker. Som medlem har du alla möjligheter att komma i kontakt med både åsneägare och deras åsnor.

Medlemsavgift:

Det finns två typer av medlemskap:

1. ”Vanlig medlemsavgift för en medlem” vilket är 250 kr och då är det endast den medlemmen som kan delta vid olika arrangemang.
  2. ”Familjeavgift” (nytt för 2023) kostar 350 kr och då får alla i familjen delta vid olika arrangemang, t.ex. vid utställning eller träffar. Det är dock endast en i familjen som har rätt att rösta vid årsmötet och det blir bara en tidning som skickas ut till adressen.

Medlemsavgiften betalas årsvis och om du betalar senare på året när det redan kommit ut någon eller några medlemstidningar får du dessa skickade till dig i pdf-format.

Så här gör du:

Betala in avgiften 250kr eller 350kr till plusgiro 35 95 71 – 7 eller swisha på 123 637 28 90.

OBS, skriv bara ditt namn och din mejladress under meddelande. Saknar du mejl, skriv din hemadress. Om du betalar familjeavgift skriv t.ex Karina Olsson med familj och en mejladress.

Det här får du:

Fyra gånger per år utkommer vår medlemstidning som innehåller allt möjligt om åsnor och våra aktiviteter. Du har möjlighet att själv skicka in artiklar, berättelser, foton, annonser etc som vi kan publicera i tidningen. Foton som du skickar in kan även publiceras på den här hemsidan men om du inte vill det så får du säga till.

Du har möjlighet att delta på vår årliga utställning som oftast hålls i slutet av sommaren i olika delar av Sverige. Kolla under fliken utställning för att läsa mer om det. Vi brukar också ha en del andra aktiviteter/träffar där du kan delta. I år kommer vi ha en härlig vårträff i Västergötland och i höst blir utställningen i Småland.

Med hjälp av ett lösenord (som står i tidningen) kan du nu också komma åt våra lösenordskyddade sidor där du för närvarande kan läsa både australiens tidning ”The donkey digest” och Canadas tidning digitalt. Du får också tillgång till ett medlemsregister så du kan hitta andra likasinnade i närheten av där du bor.

Välkommen som medlem !!

Tidningar-300x225